Spójrz inaczej
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy IIIa i IIIb uczestniczyli w zajęciach wychowawczo-profilaktycznych „Spójrz inaczej”. Celem w/w programu był taki wpływ na dzieci, aby radziły sobie lepiej, bez nadmiernego napięcia z rozwiązywaniem problemów, których dostarcza im życie, aby rozumiały siebie, umiały współżyć z innymi i potrafiły również znajdować w samym sobie oparcie w trudnych sytuacjach.
Treści tego programu ujęte zostały w cztery bloki tematyczne:
1.postrzeganie siebie i rozumienie swoich uczuć;
2. uczestnictwo w grupie;
3. rozwiązywanie problemów;
4. dbanie o zdrowie.Spotkania prowadzone były metodami aktywnymi, tzn. w taki sposób, aby umożliwić dzieciom aktywne doświadczenie i przeżywanie tego, co było tematem zajęć, a następnie podsumowanie i opracowanie zdobytych doświadczeń.Uczniowie uczęszczali chętnie na zajęcia, a powodem tego były z pewnością nie tylko tematy im bliskie, ale przede wszystkim zabawy i scenki, w których wszystkie mogły brać udział. Dzięki tym zajęciom dzieci nauczyły się zgodnej współpracy w zespole, redukowania napięć i problemów lub przynajmniej sprowadzania ich do takiego poziomu, na którym sami sobie poradzą.
Marcelina Cygoń