Co słychać u 5 i 6 latków?

Dariusz Binda 17 listopada 2017

„Jesienna muzyka”, „Mali Artyści”, „Ciepło i miło…”- to tematy przewodnie naszych zabaw w edukacji przedszkolnej w ostatnim miesiącu. Ponieważ pamiętamy, że aktywność twórcza jest równie ważna jak sprawność umysłu, podejmowaliśmy działania służące swobodnej ekspresji plastycznej oraz muzyczno-ruchowej. Wspieraliśmy rozwój zainteresowań dzieci, a także udostępnialiśmy nieodzowne pomoce dydaktyczne. Poszerzaliśmy wiedzę z zakresu muzyki, świata teatru, literatury oraz malarstwa. Próbowaliśmy w formie zabawowo- naśladowczej wcielić się w postać sławnych artystów: muzyków, dyrygentów, malarzy oraz rzeźbiarzy. Stworzyliśmy pracownię artysty i własne instrumenty perkusyjne, które wykorzystywaliśmy w czasie zajęć edukacyjnych oraz zabaw w grupie rówieśniczej. Już wiemy, jak się nie nudzić w listopadowe, chłodne wieczory!

 

W zeszłym tygodniu wszystkie grupy uczestniczyły w autorskich warsztatach pszczelarskich pana Aleksandra Rębacza pt. „Fascynujący świat pszczół”. Dowiedzieliśmy się jak wyglądały ule przed wiekami i jaki projekt mają dziś. Poznaliśmy zwyczaje pszczół i niesamowitą drogę od kwiatka do miodu. Mieliśmy przyjemność profesjonalnej degustacji miodu oraz pyłku kwiatowego- zwanego pyłkiem życia. Własnoręcznie wykonaliśmy świeczki z naturalnego wosku pszczelego, a także oglądaliśmy żywe pszczoły w wyjątkowym, szklanym ulu. Każde dziecko otrzymało specjalny certyfikat udziału oraz drobny upominek – w formie słoiczka prawdziwego miodu. Dzięki zajęciom wiemy jakie są najważniejsze właściwości odżywcze i lecznicze miodu, szczególnie przydatne jesienną porą.

Ponadto poznaliśmy już takie litery jak: o, a, l, m, e, t, d a także ćwiczymy ich kaligrafię w szerokiej liniaturze. Oprócz codziennych zabaw, polegających na dzieleniu wyrazów na sylaby i głoski, wyszukiwaniu liter w wyrazach, podejmujemy próby globalnego odczytywania. Rozwijamy swoje kompetencje językowe podczas opisywania obrazków, układania krótkich historyjek.

Coraz lepiej potrafimy przeliczać i unikamy przy tym typowych błędów. Orientujemy się w schemacie własnego ciała, sali zajęć oraz znanej przestrzeni szkolnej. Po prawie trzech wspólnie spędzonych miesiącach zabawa w grupach daje nam prawdziwą satysfakcję. Razem wymyślamy formy zajęć, wymieniamy się pomysłami, rozwiązujemy problemy oraz wspieramy się w codziennych sytuacjach. Chętnie śpiewamy piosenki, tańczymy przy znanych i lubianych przebojach. Pielęgnowaliśmy Dzień Życzliwości- zwracając przy tym uwagę na nasze uczucia, rodzące się emocje oraz istotę kształtowania pozytywnej atmosfery. Nauczyliśmy się prostej rymowanki: Uśmiech jak słońce do Ciebie ślę… Jeśli mnie lubisz- uśmiechnij się J.

Od początku roku bierzemy aktywny udział w organizowanych  na terenie szkoły konkursach. Dzieci zaangażowały się w rodzinny konkurs- „Jesienne cudaki”- zorganizowany przez świetlicę szkolną. Wzięły udział w konkursie fotograficznym, ukazującym piękno Rybarzowic podczas jesiennego spaceru z najbliższymi. Uczestniczyliśmy również w akademii z okazji Święta Odzyskania Niepodległości- pielęgnując wartości i patriotyczne postawy. Poprzez czynny udział utrwalaliśmy nasze najważniejsze symbole narodowe, a także godne zachowanie.

Pamiętaliśmy również o rozwijaniu sprawności fizycznej. Bardzo chętnie wykonywaliśmy ćwiczenia gimnastyczne. Przy pięknej pogodzie bawiliśmy się na szkolnym placu zabaw. Chodziliśmy na spacery i podziwialiśmy piękno zmieniającej się przyrody. Obserwowaliśmy jak wszystko wokół nas przygotowuje się do zimy, a najpiękniejsze dary jesieni- gromadziliśmy w kącikach na naszych okiennych parapetach. To był naprawdę dobrze spędzony czas.

                                                                               Dziękujemy

Zachęcamy do obejrzenia naszej przedszkolnej galerii.

Kamila Omańska- Kłusek